Сценарій
інтелектуальної гри
«Свято веселих та кмітливих» для учнів 2 класу
Мета: сприяти формуванню та розвитку в учнів інтелектуального й
духовного потенціалу, створити максимально сприятливі умови для
інтелектуального, морального та фізичного розвитку обдарованих дітей,
стимулювати творчу діяльність учнів.
Хід гри
Вчитель: Добрий день, дорогі друзі! Шановні вчителі!
Сьогодні ми
проводимо свято, на якому хочемо перевірити свої знання,
силу,
кмітливість, увагу, інші здібності.
Багато
поетів, письменників у своїх творах дітей називають квітами. Поет
Юрій
Шкрумеляк писав:
Гей,
соколята, хлопці й дівчата,
Ми для
народу той надії квіт,
Що як
розвинеться, сили набереться,
здобуде
честь і славу на весь світ.
Увага!
Увага!
У нашому залі сьогодні
свято.
Прийшли у гості, мами і тати.
Прийшли до нас, друзі шановні,
Узнайте, які
ми тепер красномовні,
Як ми задачі
умієм рішати,
Як ми умієм
цікаво змагатись.
Святковий
цей зал
Нас усіх
об'єднав
В змаганнях
від нині
Ареною став.
Хай будуть
веселі
Обличчя у
всіх.
Девіз КВК — Це дотепність і сміх.
Привіт Вам шановні гості, батьки та вчителі, я
маленька чомучка Настя, а це мої друзі,
вони теж чомучки. А хочете дізнатись, чому нас так називають?Тоді слухайте!
пісня «Чомучки»
Чомучки!
Тихо! Замовчіть!
Ми ж на
змагання вже прийшли!
Добрий день,
добродії!
Доброго дня,
панове журі!
Добродії гравці та
Наші
вболівальники.
Свої
здібності і сили
Розвиваймо
раз у раз,
Щоб народу
була втіха
І щоб
користь була з нас.
Чомучки
молодці!
Усі науки любим ми
І вивчаєм
повсякчас.
Перемогу у
змаганнях
Ми здобудем
на цей раз.
Ми змагатися
умієм.
Жарти,
конкурси для нас.
Та от дружбу
ціним більше,
Сперечатися
не будем.
Краще руку
ми потиснем,
Будем
друзями весь цей час.
Дзвоник нам вже дав сигнал:
Працювати час настав.
Тож і ти часу не гай –
Працювати починай.
Добре вчитись – це не значить,
Що не можна гратись в м’ячик.
Все встигає той зробити,
Хто уміє час цінити.
Дуже легко й дуже просто
Перегнати тата зростом!
Та щоб схожим стать на тата,
Треба ще й розумним стати.
Знання- це гість, а розум- це хазяїн,
У добрій спілці треба жити їм.
Хто має розум та багато знає,
Той буде завше сильним і міцним!
А сила, що без розуму,- недужа,
Бо все робити буде навмання.
Тож для творіння, для роботи, друже,
Виховуй розум і бери знання!
Вчитель. Але наші чомучки сьогодні змагатимуться не
самі, їм будуть допомагати самі найдорожчі та найрідніші люди – їх мами. Тож
запрошуємо наші команди зайняти свої місця.
Але наша
гра не може розпочатися, адже ми не запросили на свої місця найголовніших
гостей нашого свята це наше журі. Отож, запрошуємо наше шановне журі зайняти
свої почесні місця : вчительку 3 класу: Кирильцеву Л.М., керівника гуртка Мазур
Л.І. та голову жюрі нашого шановного заступника з навчально – виховної роботи
Грубальську О.
І завдання ( 1 бал)
Вчитель читає 36 запитань всім
командам. Відповіді учасники записують на аркушах паперу. Учасники мають право
записувати відповіді, доки я не почну ставити нове запитання. За кожну
правильну відповідь команда отримує 1 бал.(записують)
1.
Назва держави, в якій
ми живемо? (Україна)
2.
Космонавт,
який першим полетів
у космос? (ЮрійГагарін)
3.
Цукорниця,
глечик, склянка — це ... (посуд)
4.
Хто
на своїй голові ліс
носить? (Олень)
5.
Заклад,
де влаштовують вистави,
показують акробатику, клоунаду, дресированих тварин. (Цирк)
6.
Яка пора року
настає після зими? (Весна)
7.
Батько дідуся або
бабусі. (Прадід)
8.
Назва місяця, що
походить від слова «квітнути». (Квітень)
9.
Спортивна командна гра
з шайбою. (Хокей)
10.
Ті,
хто переживає за спортсменів.
(Уболівальники)
11.
Польовий гризун
з добре розвиненими защічними мішками.
(Хом'як)
12.
Майстерня,
де обробляють метал куванням. (Кузня)
13.
Скільки звуків позначає
буква «ь»?
(0)
14.
Дніпро,
Десна, Дністер —... (рікиУкраїни).
15.
Нею косять, її заплітають.
(Коса)
16.
Хто першим зустрівся
Колобку? (Зайчик)
17.
Хто
на зиму роздягається, а на літо одягається? (Дерева)
18.
Найперша
і найголовніша книжка у школі. (Буквар)
19.
Перший місяць
осені. (Вересень)
20.
Для письма і дверей
потрібна ... (ручка).
21.
Друга
нота нотного стану. (Ре)
22.
Вранці на траві.
(Роса)
23.
З якої казки
слова: «Приходь, Журавлику, до мене в гості». («Лисичка і Журавель») 12
24.
Літо,
осінь, зима, весна — (пори року).
25.
Білокора, зелена,
кучерява. (Береза)
26.
Що зайве: хліб,
хлібороб, горіх, хлібина? (Горіх)
27.
На комбайні
працює... (комбайнер).
28.
По
морю ходить, а біля
берега пропадає. (Хвиля)
29.
Як називаються
квіти верби? (Котики)
30.
Який місяць року
найкоротший? (Лютий)
31.
Скільки місяців має
рік? (12)
32.
Третя нота нотного
стану. (Мі)
33.
Які пісні виконують діти на Різдво, ходячи від
хати до хати? (Колядки)
34.
На якому
інструменті грали кобзарі? (На кобзі)
35.
На яке світло треба
переходити дорогу? (На зелене)
36.
Як одним словом назвати гриби,
які можна вживати
в їжу? (їстівні)
ІІ завдання (
4 бали)
Потрібно розшифрувати назву предмета за допомогою цифр.
За правильну відповідь 4 бали.
Гра «Дешифрувальник»
1
|
2
|
3
|
АБВГ
|
ҐДЕЄ
|
ЖЗИІ
|
4
|
5
|
6
|
ЇЙКЛ
|
МНОП
|
РСТУ
|
7
|
8
|
9
|
ФХЦЧ
|
ШЩ
|
ЬЮЯ
|
Назва
птаха: 6545124 (соловей) або 656541 (сорока)
Назва
квітки: 731441 (фіалка) або 6551841 (ромашка)
Назва тварини: 1225329 (ведмідь) 436379 (лисиця)
ІІІ завдання ( 1 бал)
Команди обирають по дві категорії та дають відповіді на запитання. За кожну
правильну відповідь команда отримує один бал.
Категорії:
здоров’я
|
прислів’я
|
кулінарія
|
калейдоскоп
|
математика
|
історія та держава
|
тварини
|
музика
|
мова
|
техніка
|
рослини
|
спорт
|
Прислів’я
1.
Більше діла… —
менше слів
2.
Бджола
мала, …а
й та працює
3.
Хочеш їсти калачі,
не …сиди
на печі.
4.
Книга
вчить, як…
на світі жить.
5.
Мудрий ніхто
не вродився, …а
навчився.
Здоров’я
1.
Орган слуху (вухо)
2.
Прилад для
вимірювання температури (термометр)
3.
Що лікарі рекомендують
носити людям зі слабким зором? (окуляри)
4.
За яким номером
викликають швидку допомогу (103)
5.
Що потрібно робити,
щоб бути здоровим? (правильно харчуватись, дотримуватись режиму, займатись
спортом, загартовуватись )
Кулінарія
1.
Національна
українська страва, яку подають з пампушками. (борщ)
2.
Без чого не
обходиться іменинний стіл? (без торта)
3.
Як називається
страва з будь-якої крупи? (каша)
4.
Вироби з тіста з
грибною, м’ясною, овочевою, фруктовою начинкою (пироги)
5.
Кондитерські
вироби, загорнуті у яскраві обгортки (цукерки)
Математика
1.
Як називаються
числа при додаванні? (доданок + доданок = сума)
2.
Найменше кругле
число (10)
3.
Яким приладом
креслять коло? (циркулем)
4.
У дворі ходили
гуси. У всіх гусей Сашко нарахував 10 лап. Скільки гусей ходило у дворі? (5)
5.
Кінь темніший за
корову, корова темніша за собаку. Хто найтемніший? (кор.
6.
7.
ова)
Історія та держава
1.
Хто заснував місто
Київ? (князь Кий та його брати)
2.
Який кущ є символом
України? (калина)
3.
Яка найбільша річка
України? (Дніпро)
4.
Де друкувались
перші в Україні букварі і словники? (У Києво-Печерській лаврі)
5.
Які ворота були
головним входом у стародавнє місто Київ? (Золоті ворота)
Тварини
1.
Найменша пташка
(Колібрі)
2.
Куди зайцю зручніше
бігти: з гори чи на гору? (на гору)
3.
У якого птаха під
дзьобом шкіряний мішок для складання риби? (пелікан)
4.
Дика лісова свиня
(кабан)
5.
Що носить на спині
верблюд? (горб)
Музика
1.
Знаки, якими
записують музику (ноти)
2.
Велика група людей,
що співають (хор)
3.
Як називаються
пісні, якими зустрічають весну (веснянки)
4.
Частина пісні, що повторюється
(приспів)
5.
Хто пише музику для
творів? (композитор)
Мова
1.
Скільки голосних
звуків в українській мові? (6)
2.
Скільки звуків
позначає буква «ї»? (2)
3.
Як визначити
кількість складів у слові? (за кількістю голосних)
4.
З якої букви
пишуться назви квітів? (з малої)
5.
Які буквосполучення
позначають один звук? (дж, дз)
Рослини
1.
Квіти цього дерева
мають приємний аромат і являються чудовим засобом лікування застуди (липа)
2.
Яку квітку
називають квіткою сонця? (соняшник)
3.
Як називається
сушений виноград? (родзинки)
4.
Насіння якої
рослини використовують для приготування шоколаду? (какао)
5.
Як називається
колючка на троянді? (шип)
Спорт
1.
Як називається
кінець дистанції? (фініш)
2.
Куди забивають
м’ячі у баскетболі (у кошик)
3.
Чим грають у хокей?
(ключками)
4.
Найвідоміші в
Україні брати-спортсмени (Володимир та Віталій Кличко)
5.
Чим грають у
волейбол? (м’ячем)
Техніка
1.
Яким видом
транспорту пересуваються у повітрі? (літаком)
2.
Який прилад показує
мультики? (телевізор)
3.
Побутовий прилад
для зберігання продуктів (холодильник)
4.
Який електроприлад
допомагає прибирати квартиру? (пилосос)
5.
Пальне для
автомобіля (бензин)
Калейдоскоп
1.
Спеціальна книга, у
якій відмічається успішність учнів (журнал)
2.
Міра довжини, яка
дорівнює 10 см (дециметр)
3.
Після якої ноти іде
нота ре? (до)
4.
Який колір
отримаємо при змішуванні жовтого і червоного? (оранжевий)
5.
Хто головний на
кораблі? (капітан)
4 завдання ( 2 бали)
Гра з глядачами
Кожен клас повинен задати по два запитання кожній команді
. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.
5 завдання ( 5 балів)
Музичний конкурс
Команди повинні за мелодією впізнати пісню та наспівати
її. За кожну вгадану мелодію 5 балів.
6 завдання ( 5 балів)
«Утвори пари»
|
ключка
|
|
бруси
|
|
м’яч
|
|
лижі
|
легка атлетика
|
ракетка
|
7 завдання ( 2 бали)
Запитання з торбинки (шляпа)
На аркушах паперу написані запитання, кожна команда має
витягнути по 3 запитання та дати на них відповіді. За кожну правильну відповідь
команда отримує 2 бали.
1.
Назвіть зайвий
овоч: картопля, морква, буряк, цибуля, капуста (капуста)
2.
Урочиста пісня
держави (гімн)
3.
Герой із казки
Шарля Перро, який допоміг розбагатіти своєму господарю (Кіт у чоботях)
4.
У класі 23 учня.
Скільки подвійних парт потрібно для класу?
5.
Яка квітка
вважається королевою квітів? (троянда)
6.
Яка рослина дає мед
і кашу? (гречка)
7.
Яку тварину
називають кораблем пустелі? (верблюда)
8.
Яка тварина будує
через ріки плотини? (бобер)
9.
Закінчи прислів’я:
Щоб інших навчати, треба …самому знати
10.
Восьмий місяць року
(серпень)
11.
Закінчи прислів’я:
Чого Івась не навчиться, того й Іван… не знатиме.
12.
Тварина, яка дуже
легко змінює забарвлення (Хамелеон)
13.
Як звали першу
людину, яка полетіла у космос? (Ю.Гагарін)
14.
Хто був першим
космонавтом незалежної України? (Л.Каденюк)
15.
Послухай і назви
зайву літеру: А О У Е И С І
16.
Що можна побачити із заплющеними очима? (сон)
17.
Оптичний пристрій
для спостереження за зірками і планетами (телескоп)
18.
Не птах, а летить,
не муха, а гуде, не потяг, а везе. Що це? (літак)
8 завдання ( 5 балів)
Я стою за стільцем, на якому сидить мама та показую
дитині карточку із зображенням предмета, дитина повинна рухами показати мамі,
що зображено на малюнку, а мама вгадати, що показує їй дитина.
Ось і завершилось наше змагання
(Підрахування балів, журі оголошує підсумки, нагороджують
переможців, команди нагороджуються сувенірами).
А зараз ми послухаємо що чекає на наших учнів у недалекому майбутньому.
Пісня «Що це має бути»
Наші« «Чомучки» разом зі своїми мамами довели нам, що вони кмітливі, уважні, спритні, спостережливі, багато знають і вміють. Сьогодні немає переможених та переможців. Сьогодні всі великі молодці! Але не будеме зупинятися на досягнутому, тому давайте будемо вчитися,
працювати, розвиватися добавляти нові знання у наші світлі голови та не забувати, що наші головні помічники у здобутті знань це наші батьки.
Дякуємо вам і пам'ятайте:
Ви частіше посміхайтесь,
Усміхайтесь всі і всюди —
Мамі, вчительці і друзям,
Й незнайомим зовсім людям.
Сподіваємось, що виступ наших команд вам не забудеться ніколи.
До побачення, до нових зустрічей!!!
чудовий сценарій!
ВідповістиВидалити